it's your life

It's my life

2011-04-12 @ 18:49:14

Varför är det så att när mamma är sur på mig och skriker på mig och jag skriker tillbaka så dampar hon för att jag blir sur när hon skriker på mig?

Varför har inte jag samma rätt att bli sur när du skriker på mig för en liten skitsak som jag sagt att jag ska göra.
Lyssna på mig istället för att bara börja skrika på mig.

Varför använder föräldrar alltid denna meningen''men jag är vuxen så jag får göra så'' det spelar väl fan ingen roll om man är 16 eller 35.
Man får inte behandla folk som skit för det.
Tycker föräldrar använder den meningen för ofta och i fel sammanhang.

Ni säger ''så får du inte göra '' men sammtidigt gjorde du samma sak när du var tonåring.
Visst du vill inte att jag ska göra samma misstag som du gjort i ditt liv.
Men det är MITT liv, låt mig begå mina egna misstag som jag lär mig av.
Utan några misstag lär man sig inte vad som är rätt och fel.
Alla har rätt till att begå misstag.
Du kan inte skydda mig resten av mitt liv.
Kommer ju göra misstag oavsett vad du säger.

Lyssna på mig istället när jag pratar med dig om saker istället för att sitta och ignorera och sen bli sur för att jag enligt dig påminner dig försent eller säger saker försent när det är du som egentligen inte lyssnar på en.


Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Liger

You look such a Gorgeous Looking Lady in the picture :)... Thumbs up :) awesome snap ;)

2011-04-12 @ 19:00:03
URL: http://www.ligerworld.com

Postat av: Angelica

Thanks! :)

2011-04-12 @ 19:14:20
URL: http://angwie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback